V minulosti existovalo velké množství podnikatelů, kteří dokonce neměli ani své webové stránky, natož placenou propagaci. Recenze jejich práce či zboží se tak šířily povětšinou ústně, lidé si předávali kontakty na osvědčené firmy a vše tak nějak samo fungovalo.
Často pracovali lokálně, pro své sousedy, známé či lidi z konkrétní obce a okolí. S rozvojem internetu se ale situace změnila – konkurence je větší a nelítostnější a kdo nemá promyšlený marketing, jako by skoro ani neexistoval.
Proto je důležité tvořit a pravidelně zveřejňovat takzvaný marketingový obsah. Jaké jsou jeho znaky a výhody?
Zvyšuje povědomí
Pokud chcete být úspěšní, nesmíte mít strach se prodat, propagovat a říct lidem, že existujete. Věřte nebo ne, oni to jinak zkrátka nezjistí. Proto tvorba a publikace kvalitního obsahu propagujícího vaši značku zaujme i jedince, kteří doposud vůbec netušili, co nabízíte, o co usilujete, jaká je vaše filozofie a kdo je cílovou skupinou.
Spíše než vágní reklamní fráze poskytujete určitý objem informací a dáváte najevo, že máte zájem o nové zákazníky či klienty. Tito navíc z obsahu zjistí, že máte znalosti, zkušenosti a že se umíte dobře vyjadřovat. To vás staví nad jiné náhodné firmy podobného charakteru, které nic takového nedělají.
Možná vám nesedí se předvádět a upozorňovat na sebe, nicméně je třeba si na pozornost trochu zvyknout, chcete-li být úspěšní.
Přináší zákazníky
V souvislosti se shora uvedeným samozřejmě přijdou noví zájemci o vaše zboží či služby. Nebude to každý člověk, který narazí na vámi zveřejněný obsah, ale určité procento skutečně přijde, objedná a zaplatí, a když budou spokojeni, bude se úspěch ještě umocňovat doporučeními a pozitivními recenzemi.
Bude se tak postupně budovat vaše online image a jestli si na ní dáte skutečně záležet, vyniknete nad ostatní a zákazníci budou proudit vaším směrem čím dál tím více. A není potřeba vynikat kvantitou, jako spíš skutečně hutným a informativním obsahem, který má potenciál někomu opravdu pomoci, ale bude zároveň dostatečně srozumitelný a spíše „populárně-naučný“, s přiměřeně nápadnou marketingovou součástí.
Posiluje důvěru
Když si na zveřejňovaném materiálu dáte reálně záležet, pak může být na poměrně dobré informativní úrovni. Samozřejmě výstupy tohoto typu budou mít vždycky obecnější a povrchnější charakter než článek z odborného magazínu, přesto však srozumitelně a poutavě předáte čtenáři či sledujícímu i něco užitečného, aniž by za to musel platit.
Zároveň prokážete dostatečnou odbornost a kredibilitu, čímž získáte důvěru lidí, kteří budou mít následně mnohem menší problém vytáhnout pomyslnou nebo skutečnou peněženku.
Důvěra vybudovaná takto plus skutečně spolehlivým dodáním toho, co se snažíte prodat, je nepřekonatelným marketingovým nástrojem.
Generuje dosahy
Algoritmy vyhledávačů a sociálních sítí jsou záhadou i pro ty, kteří se jimi zabývají profesionálně. Jedná se totiž o komplexní systémy, které jsou schopny zaznamenávat a vypočítávat neustále tisíce různých statistik, operací a hodnot.
Nemáme tedy šanci je dohnat, můžeme se však snažit alespoň vysledovat a vytušit, jak fungují a co zveřejňovat, aby to mělo co největší úspěch a dosah. Základem je vystavit svou reklamu na několika platformách zároveň, zahrnout různé odkazy, zauvažovat i o placené propagaci.
Jakmile na sebe „nabalíte“ větší počet sledujících a jste zároveň na jednotlivých platformách sami aktivní a komunikujete se svým publikem, dosahy by se měly stále zlepšovat, minimálně do té doby, než se algoritmus opět změní. Sledujte dostupné statistiky a zkoušejte reagovat na situaci.
Martina Vaňková | Seoinfluencer.cz
1 komentář
A WordPress Commenter
31. 5. 2023Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.